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Lowcostholiday.de ???

24. März 2011 um 19:45

hey leute,
hat jemand erfahrung mit diesem Buchungsportal gemacht?
mein wunschhotel ist dort viel günstiger als bei allen anderen anbietern, doch ich finde keine bewertungen oder erfahrungsberichte darüber =(
wäre schön wenn mir jemand weiterhelfen könnte

grüße

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27. März 2011 um 17:30

Empfehlenswert
Hi,
hab dort letzten Herbst ein Hotel auf Gran Canaria gebucht und war sehr zufrieden. Ich hatte davor auch noch nie von der Firma gehört und deswegen angerufen, einige Fragen gestellt, und dann telefonisch gebucht. Ist alles glatt gelaufen, bekam sofort meine Buchungsbestätigung per Email geschickt.
Hab auch selber etwas im Internet recherchiert und rausgefunden, dass es eine englische Firma ist, die jetzt auch Niederlassungen überall in Europa gründet und stark expandiert.
Und Du hast recht, die sind wirklich extrem preiswert...kannst aber beruhigt buchen, kam mir alles sehr kompetent und seriös vor.
Viele Grüße

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28. März 2011 um 9:02
In Antwort auf ning_12054966

Empfehlenswert
Hi,
hab dort letzten Herbst ein Hotel auf Gran Canaria gebucht und war sehr zufrieden. Ich hatte davor auch noch nie von der Firma gehört und deswegen angerufen, einige Fragen gestellt, und dann telefonisch gebucht. Ist alles glatt gelaufen, bekam sofort meine Buchungsbestätigung per Email geschickt.
Hab auch selber etwas im Internet recherchiert und rausgefunden, dass es eine englische Firma ist, die jetzt auch Niederlassungen überall in Europa gründet und stark expandiert.
Und Du hast recht, die sind wirklich extrem preiswert...kannst aber beruhigt buchen, kam mir alles sehr kompetent und seriös vor.
Viele Grüße


danke schonmal für deine antowrt.
dass es ein unternehmen aus england ist, weiß ich. vllt ist gerade das das problem, da die bewertungen für lowcostholidays.co.uk grottenschlecht sind (unzuverlässigkeit!!)
ich hab ständig dieses horrorszenario vor augen, dass wir dann im hotel stehen und gesagt wird "sorry es liegt keine reservierung vor"..
gruß

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29. März 2011 um 13:22
In Antwort auf dima_11866769


danke schonmal für deine antowrt.
dass es ein unternehmen aus england ist, weiß ich. vllt ist gerade das das problem, da die bewertungen für lowcostholidays.co.uk grottenschlecht sind (unzuverlässigkeit!!)
ich hab ständig dieses horrorszenario vor augen, dass wir dann im hotel stehen und gesagt wird "sorry es liegt keine reservierung vor"..
gruß

Bitte
Kein Problem, ich war im Vorfeld ja auch etwas unsicher weil ich noch nie was von denen gehört hatte. Ich hab die Bewertungen aus England auch gelesen, glaube aber nicht dass das auf die Deutsche Niederlassung zutrifft...da ist offensichtlich ein großer Veranstalter mit Schwerpunkt Türkei pleite gegangen und dann war da ja noch die Sache mit dem Vulkan auf Island.
Wenn Du zweifelst ruf die doch einfach mal kurz an
Gruß

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29. März 2011 um 17:09
In Antwort auf ning_12054966

Bitte
Kein Problem, ich war im Vorfeld ja auch etwas unsicher weil ich noch nie was von denen gehört hatte. Ich hab die Bewertungen aus England auch gelesen, glaube aber nicht dass das auf die Deutsche Niederlassung zutrifft...da ist offensichtlich ein großer Veranstalter mit Schwerpunkt Türkei pleite gegangen und dann war da ja noch die Sache mit dem Vulkan auf Island.
Wenn Du zweifelst ruf die doch einfach mal kurz an
Gruß


sag mir dass ich mich täusche, aber für mich klingen deine beiträge so, als würdest du bei/für lch arbeiten^^
wir werden dort nicht buchen.
die gefahr, dass wir nachher dastehen, ohne zimmer, ist mir dann doch zu groß^^
gruß

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4. April 2011 um 15:34
In Antwort auf dima_11866769


sag mir dass ich mich täusche, aber für mich klingen deine beiträge so, als würdest du bei/für lch arbeiten^^
wir werden dort nicht buchen.
die gefahr, dass wir nachher dastehen, ohne zimmer, ist mir dann doch zu groß^^
gruß

Da täuschst Du dich in der Tat
entschuldige bitte, aber das ist Quatsch. Du hast eine Frage gestellt und ich hab geantwortet, plus damals im Vorfeld innerhalb von 5 Minuten die für mich relevanten Informationen ergoogelt. Kann Deine Befürchtungen natürlich verstehen und wünsche trotzdem einen schönen Urlaub.
Gruß

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4. April 2011 um 18:53
In Antwort auf ning_12054966

Da täuschst Du dich in der Tat
entschuldige bitte, aber das ist Quatsch. Du hast eine Frage gestellt und ich hab geantwortet, plus damals im Vorfeld innerhalb von 5 Minuten die für mich relevanten Informationen ergoogelt. Kann Deine Befürchtungen natürlich verstehen und wünsche trotzdem einen schönen Urlaub.
Gruß


naja,
"da ist offensichtlich ein großer Veranstalter mit Schwerpunkt Türkei pleite gegangen und dann war da ja noch die Sache mit dem Vulkan auf Island."
andere veranstalter haben auch nicht grottige bewertungen wegen dem vulkan oder sonstwas bekommen^^

ich finde es recht fraglich, dass sich jemand extra hier anmeldet, nur um eine frage in einem schlecht besuchten (im gegensatz zu den anderen themen) reiseforum zu antworten.
Ich glaube mit TUI bin ich nun 100% auf der richtigen Seite und wenn was ist, hab ich auch nen Ansprechpartner vor Ort.
Trotzdem danke für deine "mühe".
(im übrigen habe ich einige stunden über lch gegooglet und keine seriösen informationen gefunden, geschweige denn die, die du hast^^)

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24. Juli 2014 um 16:33

NIEMALS BUCHEN
Bitte lesen Sie hier meine Email, welche ich an Lowcostholidays verfasst habe. Auf diese habe ich nie eine Antwort bekommen, sie beschreibt jedoch sehr gut meine Erfahrung mit dieser inkompetenten Firma:

Dear Lowcostholidays,

Me and my boyfriend wanted to enjoy some days together in a beautiful island. As we are a student and a young worker, we were searching for cheap holidays. Through the internet, we found your agency and were very pleased in the great proposals you offer. We booked a hotel together with a flight on the 21st of July (see attached PDF file). We introduced the credit card data (VISA Credit Card) and everything seemed to work out fine.

The day after, on the 22nd of July, we received an email saying that something went wrong with the reservations. We were firstly surprised to see that what was supposed to be a "customised" email contained sentences like: "Thank you for choosing lowcostholidays for your next holidays to xxxxxxxxxxx". It is not nice to receive generic emails from the agency in which you have relied giving nearly half of the salary of the month, but we thought it was not so important. Following this sentence, it came another one saying "After having left a voice message in your voice mailbox, we contact you to make you aware that the flights that you have chosen have not completed their booking process". There comes the second surprise, as there was no voice message at all in our inbox. In fact, there was no sign that you had tried to contact us - not even a missed call. But OK, we were so excited about the great plans that you offered that we decided to carry on and contact you in order to get everything solved as soon as possible. So we did it.

At 9:14 CET we try to reach you for the first time through your 902 telephone service, which was the one indicated in your email. Let us highlight that 902 calls are not covered by flat rates and have their own special tariff. After 3 minutes on hold, we decided to hang up the call and try again later on. At 9:20 CET we tried again on the same line with a 6 minutes call. Your agent Margarita kindly responded us and informed us that the flight booking had not successfully finished as the prices had increased in the last minute by 74 . There comes the first disappointment: how can this happen? We supposed that when we clicked the "Buy" button and providing our credit card data we were accepting to buy something at certain conditions. It looked that it was not like that - but it was definitely not our fault!

As we needed to think about it, we said to Margarita that we would call later to confirm that we wanted to go ahead with the reservation with the extra-cost.

At 11:01 CET we receive a call from an English phone number (+44 prefix) from a spanish speaking man who does not identify himself with his name (afterwards we would realize that his name was likely Peter). Let us highlight again that receiving phone calls from England implies an extra cost when these calls are received by a spanish phone provider. We thought "let's try to get this solved as quickly as possible as these calls are going to be really expensive". During this 10 minutes call, your colleague informs us that the flights price has increased by something over 100 . We kindly explain to him that this was not possible as his colleague Margarita had previously informed that the total price of the reservation had increased by 74 . He put our call on hold and after some minutes he confirmed to us that the total amount had "only" increased 74 as lowcostholidays would assume the rest of the cost as it had not been our fault. After receiving this "nice message" we were decided to pay this extra amount and then be relaxed as we would have our holiday plans perfectly fixed. We indicated to your colleague that we wanted to assume these extra 74 so he could call us later to give to him our credit card details again (we did not have our credit card in hands at that moment).

This call was never received. At approximately 12 CET, we called from an office number to the english phone number that had previously contacted us (as the 902 calls were getting expensive). This call lasted around 10 minutes (apologies, of the exact duration of this call, we do not have records). This call was responded by an english speaking lady, whose name we did not write down and to whom we requested to pass our call to Margarita or any other spanish speaking colleague. She said they were all busy but she would send a desk email to let them know that they had to call us as soon as they were free. This call was never received - again!

So at 13:57 CET we call again to the 902 number for a 14 minutes duration call. This call, attented by Margarita starts with a conversation in which we provided our credit card details again - let us higlight that this credit card was the one used for the payment of the apartment the day before.
As she was having some trouble when introducing the credit card data she put us on hold for something like 10 minutes (!!!) - 10 minutes in the 902 line we were paying!
As we have other things to do apart from resolving problems that we have not created, we had to give up and hang up the phone and call again later.

That is the reason why at 15:27 CET we contact again Margarita (through your 902 service) and confirm whether this hour and a half had been enough to resolve the problem with our payment. This call lasted 12 minutes and again the problem was not solved!

At 15:49 CET we tried to reach Margarita again through the 902 line, but after 4 minutes of listening to really nice music we thought it was better to hang up and try to call later again.
Exactly the same happened at 15:59 CET with a 52 seconds duration call (we were already a bit tired of trying to contact you with no success).

Finally at 16:54 we called you again, not excited at all about the plans, service and customer care you offered, we decided to call for the last time. As your colleague Margarita kept saying that the credit card was not valid (again - the same credit card was used paying the apartment the day before and I can assure you that it was covered), we decided to cancel all the plans we had previously contracted with you! This call lasted 4 minutes.

That was the end of the nightmare.
Margarita was nice and kind at all the time, but for some reason she was not able to solve our problems.
We can tell you that we are really disappointed and we have lost any confidence we may had in your agency!
But this is not the only thing we have lost, apart from our plans we have wasted approx. more than ONE HOUR of working time trying to solve a problem that was not caused by us!

We are really excited to see what is the translation of these, more than ONE HOUR, calls to the 902 service line into minutes will be.

If you have time, we encourage you to listen to any of these conversations as they are all recorded.
As you will realise that you have not properly dealt with this issue, causing a cost to us for something we have not provoked, we request you to reimburse these associated expenses.

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